کد مطلب:313969 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:364

عریضه به حضرت عباس (از یادداشتهای احمد قاضی زاهدی گلپایگانی)


لذ بأقتاب ابی الفضل الذی

كأبیه المرتضی یحمی حماه



این عریضه به خط والد مرحوم كه سزاوار است نیازمندان و گرفتاران به این كیفیت دست به دامان قمر بنی هاشم حضرت عباس علیه السلام بزنند و به وسیله ی آن جناب از خداوند متعال حاجت خواه شوند:

بسم الله الرحمن الرحیم

هذه رقعة عبدك... ابن... زاد... اگر صاحب عریضه مرد باشد، و اگر زن است می نویسد: هذه رقعة امتك... بنت... زادة... والسلام علیك یا مولای یا سكینة یا عباس بن امیرالمؤمنین علیه السلام و ان تقضی حاجتی ان بینی و بین الله تعالی ذنوبا قد اثقلت ظهری و اطالت فكری و سلبتنی بعض لبی و غیرت خطیر نعمة الله عندی و منعتنی من الرقاد و ذكرها یتقلقل احشائی و قد هربت الی الله و الیك یا عباس ابن امیرالمؤمنین ان تقضی حاجتی اسئلك بحق ابیك و بحق اخیك الحسین و اخوانك صلوات الله علیهم اجمعین.

حقیر گوید: در نسخه ی این عریضه نسخه بدل هایی مشاهده می شود كه از احتیاطات مرحوم ابوی به شمار می رود و آنچه قلمی گردید به نظر اقرب الی الصواب آمد. مطلب دیگر آنكه این عریضه هم باید به كربلا فرستاده شو و در ضریح مطهر باب الحوائج انداخته شود. فنسأل الله تبارك و تعالی ان یرزقنا زیارة قبره و شفاعته فی الدنیا و الآخرة.

توضیحا در این عریضه هم مانند سایر عریضه ها حوائج صریحا باید نوشته شود. اخیرا نسخه ی این رقعه را هم در كتاب دعایی یافتم كه عبارت اول آن چنین است. من العبد الذلیل الی المولی الجلیل الكریم سلام الله علیك یا مولای.



[ صفحه 324]